Natuurlijke Geneesmiddelen Voor Depressie, Types, Symptomen en Behandeling

Gewoonlijk is depressie gerelateerd aan een psychiatrische aandoening. Bij dit probleem is het voor iemand onmogelijk zich te concentreren, ervaart hij verminderde eetlust, schuldgevoelens, hulpeloosheid en hopeloosheid, slapeloosheid en het gevoel van extreem verdriet. Bij sommige mensen komen deze problemen vaker voor of minder en bij sommigen is het zelfs aanhoudend. Voor sommige mensen is het noodzakelijk om professionele hulp te zoeken. Het is de ziekte met invloed op het eetpatroon en de slaap en het beinvloed ons lichaam, stemming en gedachtes.

Types Depressie en hun Symptomen

Het is gerelateerd aan stemmingsschommelingen die in verschillende mate zich voordoen. Gewoonlijk zijn er drie types depressie, die de meerderheid hebben.

Grote depressie

Dit is een combinatie van symptomen. Het behelst droeve en geirriteerde stemmingen welke 2-3 weken aanhouden. Het is een symptoom dat de eetlust, slaap, werklust en het genot van plezierige activiteiten verstoord.

Dysthymie

In vergelijking met een grote depressie is dit minder ernstig, maar langduriger. Het omvat chronische symptomen en het weerhoud de patient er van zich goed te voelen. Soms neemt het de vorm aan van een grote depressie.

Bipolaire stoornis (manisch depressief)

Een groep van stemmingsstoornissen die gewoonlijk manische depressiviteit worden genoemd of manisch depressief. Het gaat om een stemmingscyclus van een periode van depressie gevolgd door een periode van manie.

Symptomen van Depressies of Manies

  1. Gevoel van hopeloosheid en pessimisme
  2. Gevoel van schuld, waardeloosheid, hulpeloosheid
  3. Sociale isolatie
  4. Slapeloosheid
  5. Gewichtsverlies of toename
  6. Aanhoudend depressief, angstig, geirriteerdheid of dof gevoel
  7. Rusteloosheid, irraties
  8. Geheugen problemen, concentratie, of besluiteloosheid
  9. Huilbuien

Natuurlijke Behandeling van Depressie

Oefeningen of Yoga: Oefeningen en yoga hebben positieve invloed op de stemming en die wordt gedurende 20 minuten steeds beter. Het is aangetoond dat minimaal 30 minuten, 3 dagen per week joggen net zo effectief is als psychotherapie voor de behandeling van depressies. Massage therapie en ontspanning en diep ademhalen zijn ook effectief bij het behandelen van depressie.

Meditatie of mindfulness training: Om het vermogen tot probleemoplossing te creeren en om de creativiteit te verbeteren is meditatie een erg effectieve techniek. Meditatie is niets anders dan een oefening die zich richt op het voorkomen van gedachtes op een natuurlijke manier. Het wordt gedaan door middel van diepe ontspanning van het fysieke lichaam en daarbij te proberen de geest volledig leeg en gedachteloos te laten. Dus meditatie helpt bij het voorkomen van negatieve gedachtes die onze hersenen willen binnendringen.

Lees hier meer over mindfulness en MBSR!

Afspraak maken?

Contact opnemen